Deloitte tarafından 2017’de altıncısı gerçekleştirilen ‘Y Kuşağı Araştırması’na göre;
Türkiye’de Y Kuşağı dünya geneline göre gelecekten daha umutlu!
Gelecek 12 ayda ülkelerinin ekonomik durumunun daha iyiye gideceğine inanan Y Kuşağı çalışanlarının oranı, globalde %45 iken, Türkiye’de %59. Globalde %36’sı, Türkiye’de ise %54’ü ülkelerindeki sosyal ve politik durumun, gelecek 12 ayda iyileşeceğine inandığını belirmektedir.
Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 30 ülkede, 8.000 çalışanın katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, gençlerin finansal ve duygusal beklentilerine de ışık tutmaktadır. Gelişmiş ülkelerde Y Kuşağı’nın %36’sı finansal açıdan ebeveynlerinden daha iyi durumda olacağına inanırken, daha mutlu olacağını düşünenlerin oranı %31. Bu oran, Türkiye’de bakıldığında sırasıyla %45 ve %37.
Y Kuşağı çalışanları, kurumlarının toplumsal sorunlara odaklanmasını istiyor.
Çalışma hayatına atılmış, iş dünyasını ve toplumu ilgilendiren birçok konuda kendini sorumlu hissediyor. Türkiye’deki bu kuşağın %86’sı, globalde ise %76’sı genel anlamda iş dünyasının ve de kendi çalıştıkları kurumların, toplumda iz bırakmada etkili olduğuna inanmaktadır.
Araştırmada öne çıkan diğer başlıklar:
Çalışanları iş dünyası liderlerinden neler bekliyor?
Gençler, iş dünyasında liderlerin kendilerini net bir şekilde ifade etmelerini beklemektedir. Dışlandığını düşünen kesimlerin sesi olmalarını, görüşlerini tutkulu bir şekilde dile getirmelerini ve değişimler konusunda hızlı davranmalarını istiyor.
Z Kuşağı’nın yaratıcılığı ve yeteneklerine güven duyuluyor.
Y Kuşağı çalışanları, kendilerinden sonra gelecek kuşağa karşı ümit duymaktadır. Türkiye’deki katılımcıların %71’i, şu anda 18 yaş ve altındaki Z Kuşağı’nın iş dünyasındaki varlıklarının etkili olacağına inanıyor. Araştırmacının tüm katılımcıları genelinde ise bu oran %60.
Teknoloji, tehlikeleri ve fırsatları beraberinde getiriyor.
Türkiye’deki Y Kuşağı çalışanlarının %38’i otomasyon, yapay zeka ve robot teknolojilerinin iş imkanlarını artıracağına inanmaktadır. %58’i verimliliğin yükseleceğini düşünüyor. Teknolojinin ekonomik büyümeye etki edeceğini düşünenlerin oranı ise, Türkiye’de %56.
Kaynak: Deloitte